cocuk-ekran-suresi

Çocuklarda Ekran Süresi: Ne Kadar, Ne Zaman, Nasıl?

Günümüz teknolojisinin hayatımızın bir parçası haline gelmesiyle oluştu. Ancak ekranlarla ilgili ne kadar zaman harcaması gerekiyor, bu sürenin gelişimi üzerindeki etkileri ve ekran dağıtımının nasıl yönetildiği konusunda veri kafasında birçok soru işareti mevcut. Bu yazıda, ekranlarda gelişmeler görülüyor ve bu konuda nelere dikkat edilmesi konusunda ele alınan bilgiler.

Çocuklarda Ekran Süresi Nedir?

Ekran süresi, bir çocuğun gün içinde televizyon, tablet, akıllı telefon ve bilgisayar gibi dijital ömrü uzatılabilir süreyi ifade eder. Her yaştan çocuk için ekran süresi boyunca farklı etkiler yaratabilir ve bu nedenle yaşamaya uygun bir kullanım oldukça önemlidir.

Çocuklarda Ekran Süresinin Olumsuz Etkileri Nelerdir?

Gelişimsel Gecikmeler: Özellikle 2 yaş altı çocuklarda ekran gelişmesinin fazla olması, dil gelişimleri ve sosyal becerilerde gecikmelere yol açabilirsiniz. Bu yaş grubundaki çocuklar, büyümelerle öğrenirler ve ekranlar bu etkileşimi sınırlayabilir.

Sorunları: Ekranlardan yayılan mavi ışık, çocukların uyku düzenini olumsuz etkileyebilir. Uykuya geçişte zorlanma ve uykudaki düşüş, ekran gidişatının kontrolsüz kullanımına bağlı olarak ortaya çıkabilir.

Davranışsal Problemler: Araştırmalar, uzun süre ekran başında kalan çocuklarda dikkat dağınıklığı, agresif davranışlar ve dürtüsellik gibi davranışsal problemlerin daha sık görülebildiği görülmektedir.

Ekran Süresini Nasıl Yönetmeliyiz?

Yaşa Uygun Süreler Belirleyin: Amerikan Pediatri Akademisi’ne göre, 2-5 yaş arası çocuklar için ekran süresi günde 1 saatle sınırlandırılmalıdır. Daha büyük çocuklar için ise bu süre boyunca okul ve sosyal aktiviteler dengelenmelidir.

Kaliteli İçerik Seçimi: Ekran süresi tamamen zararlı değildir, ancak seçilen içerik büyük önem taşır. Eğitici programlar ve etkileşimli oyunlar, kişinin teorik gelişimini destekleyebilir.

Ekran Süresi Etkileşim Sonrası: Çocukların ekran süreleri süreleri ardından ebeveynleriyle etkileşime girmelidir. İzledikleri veya oynadıkları şeyler hakkında konuşmak, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olabilir.

Örnek Olun: üretim olarak, kendi ekran kullanım çeşitlerimizle modela olmalıyız. Aile zamanı, ekranlardan uzak bölümlerden oluşan bir zaman olmalıdır.

Ekranın süresi, otomatik olarak yapılması gereken bir seçim. Bilinçli bir şekilde yönetildiğinde, ekranlar çocukların eğitimi ve gelişimi için faydalı olabilir. Ancak bu süreyi sınırlamak ve kaliteli içerikleri seçmek, çocukların sağlıklı bir gelişim göstermesi için kritik öneme sahiptir. Anne babaların bu noktada devam etmeleri ve adım atmaları, gelecekte gelecek açısından büyük önem taşır.